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Open Mod Manager

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Lo provo da mesi, oggi è arrivata la versione stabile 1.0


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Presentation​

Open Mod Manager is an open source and generic Mod manager. Mod term come from Modification and refers to one or several unofficial files which are added to, or replace original editor's files of a software (usually a game) to change its behaviour, add features, components or items.

While these Mods's files can be manually installed and origina files backed by the user, Open Mod Manager provide a safe, automated and advanced environement to store, install, back and restore original files, and create Mods as encapsuled packages.

Modern package management​

Cumulative installations, backup then restoration of original files are key feature, Open Mod Manager embed safe and smart automatic backup mechanism to garantish user can always and at any time restore editor's original files. Finally, as any modern package manager, Open Mod Manager support versioning and dependencies mechanisms.

Network oriented​

Since most of mods are provided by users or communities, and downloaded by other, Open Mod Manager provides an open online repository mechanism allowing any community or individual to provides its encapsuled packages within public online repositories. Users can configure repositories to check for updates or new availables packages from their favorite communities.

Generic and versatile​

Open Mod Mod manager is not focused to work with a specific game or software, it is in contrary designed to be generic, very flexible, and to adapt to the most configurations as possible and even for what was not though in the start. The configuration architecture is modular, stored as human readable XML files. Editing merging or deleting configuration modules can be as simple as - litteraly - moving subfolders from one location to another.

Features​

Open Mod Mananager currently implements the following key features:

  • Flexible and modular XML and folder configuration logic.
  • Multiple installation destinations per configuration context.
  • Custom folders for packages (Mods) library and backup per installation destination.
  • Support for both folders (legacy) Mods and advanced zipped Packages.
  • Smart installation and backup mechanism allowing overlapped installed files.
  • Packages installation dependencies mechanism (advanced packages).
  • Backup data compressed as zip archives to save space (optional).
  • Batch mechanism for automatic Package installation sequences.
  • Network repositories for remote packages distribution and download.
  • Automatic package dependencies download and fix system.
 

Lupus

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Cosa cambia rispetto a ovgme o jsgme?
 
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Nulla, sono identici, cambia solo grafica e aggiornamenti.
Anni fà provai JSGME, ormai non più aggiornato e graficamente non mi piace, poi passai a OVGME, ma l'ultimo update risale al 2019. OMM nasce dal codice di OVGME. Graficamente più semplice e aggiornato (ad oggi) :D
 

Witcher

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Nulla, sono identici, cambia solo grafica e aggiornamenti.
Beh, no, non proprio. OMM ha delle feature interessanti: una su tutte quelle di poter definire dei batch, ossia un set di mod da applicare/rimuovere con un solo click; inoltre è capace di gestire più percorsi per lo stesso gioco (ad esempio, restando su DCS, io ho definito la possibilità di abilitare/disabilitare mod sia operando sulla cartella di DCS che su Partite Salvate, cosa necessaria per provare abilitare/disabilitare i moduli community come l'A-4).
 

Lupus

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Uso OvGME per le mod XXI quando servono e per alcune mod di alleggerimento VR , mi trovo bene . E' vero non è aggiornato ma per quello che ci faccio io , fa il suo egregiamente. Considerato che non mi occorrono le funzioni che dice Witcher , rimango così. Ma grazie per la segnalazione e le spiegazioni
🍻
 
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Alcune funzioni in non le uso. Personalmente anche io su DCS ho due cartelle di mod. Se non erro anche OVGME permette tutte le cose elencate da Witcher.
 
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