K-Assistant
Simple Transport Script
Powered by MOOSE Framework
Simple Transport Script
Powered by MOOSE Framework
The K-Assistant Concept
K-Assistant is a series of scripts created by =36= Karma whose primary purpose is to Assist Mission Designers by giving them new tools with which to create increasingly dynamic and varied missions.What is K-ASS: Simple Transport Script
K-Assistant: Simple Transport Scriptaims to assist Mission Designers in the implementation of a load management system and troop transport simple, flexible and realistic based on the MOOSE Framework.- Simple- because it can be easily integrated into your missions, moreover, it is also simple to use in the game as, the menus and functions available to the players are few and easy to use.
- Flexible- because it tries to allow Mission Designers to build their missions without limiting their imagination too much by setting too restrictive rules. Potentially with this script you can also load static objects not defined as "loaded" in DCS onto your helicopter, for example a building or a cow ...
It is up to the mission designer to decide what should be done and what should not be done. - Realistic- although the script leaves the Mission Designers free to use their imagination, at the same time it binds them to a realistic approach such as, thanks to the API released in 2020 by Eagle Dynamics, for each object loaded in your helicopter, the addition of mass will be simulated relating to the load itself. Pilots will now have to take into account the mass of the cargo!
This script provides a realistic and dynamic system for transporting troops and objects in line with the DCS realistic philosophy. Given the current state of DCS, the script is primarily intended for transport by helicopters and ground units. In addition to the mere transport of troops, the possibility of assigning tasks to the transported troops is a fundamental element of the script, both in pre-planned mode via the mission editor and directly in-game via the use of the markers on the F10 map.
Main Features
- Troop transport (land unit groups e.g. infantry, mortars, manpads, etc…)
- Static transport (crates)
- Radio dedicated menus under F10 - Other
- Generation of loadable troops via Warehouse
- Mass management - for each load the mass of the load will be calculated and added to your copter - you will like to say "the weight of load responsibility"
- Troop tasking after landing - Pre-planned by the mission editor or dynamically "in game" via the markers on the F10 map, it will be possible to program the actions that the troops will have to perform after landing in certain areas.
- Transport Mortars and call them attacks in real time
- Interact with DCS triggers via flag zones
- Quick generation of smoke markers - via Marker on map F10 or from Mission Editor with trigger zones
- In-game User Guides
- Cargo info and Cargo Manifest in game, to get information about the transported load
ADDITIONAL DOWNLOADS - click here
Il Concetto K-ASS
K-Assistant è una serie di script creati da =36=Karma il cui scopo primario è Assistere i Mission Designers dando loro nuovi strumenti con cui creare missioni sempre più dinamiche e variegate.Cos’è il K-ASS: Simple Transport Script
K-Assistant: Simple Transport Script mira ad assistere i Mission Designers nell'implementazione in DCS di un sistema di trasporto semplice, flessibile e realistico basato su MOOSE Framework.- Semplice - perché può essere facilmente integrato nelle tue missioni, inoltre, è anche semplice da usare nel gioco in quanto, i menu e le funzioni disponibili per i giocatori sono pochi e facili da usare.
- Flessibile - perché cerca di dare modo ai Mission Designers di costruire le loro missioni senza limitare troppo lo loro fantasia ponendo regole troppo restrittive.
Potenzialmente con questo script puoi anche caricare sul tuo elicottero oggetti statici non definiti come "carichi" in DCS, ad esempio un edificio o una mucca ...
Spetta al progettista della missione decidere cosa dovrebbe essere fatto e cosa non dovrebbe essere fatto.
- Realistico - sebbene lo script lasci i Mission Designers liberi di usare la loro immaginazione, allo stesso tempo li lega ad un approccio realistico, grazie alle API rilasciate nel 2020 dalla Eagle Dynamics, per ogni oggetto caricato nel tuo elicottero verrà simulata l'aggiunta della massa relativa al carico stesso.
I piloti ora dovranno tener conto della massa del carico!
Per aumentare il realismo e l’immersione in gioco K-ASS-STS mette a disposizione un sistema di interazione dinamico che consente, tramite l’utilizzo dei marker della mappa F10, di impartire comandi alle truppe di terra trasportate. Dimenticate i tempi in cui il trasporto truppe era una cosa noiosa, ora potrete mandare le vostre truppe all’assalto, organizzare pattugliamenti e richiedere attacchi di mortaio!
Features Principali:
- Adattabile e configurabile
- Semplice da integrare nelle missioni
- Trasporto di gruppi o oggetti statici
- Radio menu dedicati sotto F10 - Other
- Generazione di truppe caricabili tramite Warehouse
- Gestione della massa - per ogni carico verrà calcolata la massa dello stesso e questa verrà aggiunta al vostro elicottero - come dire, sentirete "il peso della responsabilità del carico"
- Routing delle truppe dopo lo sbarco - Da mission editor o direttamente "in game" sarà possibile programmare le azioni che le truppe dovranno eseguire dopo lo sbarco in determinate zone.
- Trasportare Mortai e richiedere loro attacchi in tempo reale
- Interagire con i trigger di DCS tramite flag e flag zones
- Generazione di smoke markers rapida - tramite Marker in mappa F10 o da Mission Editor con delle trigger zone
- Quick Start Guide in game
>>> K-Assistant: Simple Transport Script Download <<<
DOWNLOAD AGGIUNTIVI / ADDITIONAL DOWNLOADS :
Grazie a tutti i ragazzi del 21° Gruppo Elicotteristi del 36° Stormo Virtuale per l’aiuto, i consigli ed il sostegno fornito.