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K-Assistant : Marks

K-Assistant : Marks v 1.1

K-Assistant

K-ASS.300 (1).png

Marks

Powered by MOOSE Framework​


The K-Assistant Concept​

K-Assistant is a series of scripts created by =36= Karma whose primary purpose is to Assist Mission Designers by giving them new tools with which to create increasingly dynamic and varied missions.

What is K-ASS: Marks?​

K-Assistant: Marks is a script for DCS, written in LUA language, which uses the MOOSE Framework in order to provide players with useful information in game.

K-Assistant: Marks allows through the use of markers in the F10 map to have various types of information and to create shapes to be used as directions on the map for other players.

Available functions​


METAR​

Provides information on the weather conditions at a specific point on the map.
Unfortunately DCS still does not allow to extract information about visibility and cloud cover, however it is possible to know the temperature, atmospheric pressure, wind speed and direction at ground level at a precise location.

  • Add a Mark in the map F10
  • Modify it by inserting the text string #METAR in the marker text field.
  • Once you have finished inserting the text in the marker, click outside the text field to confirm the entered text.

A new marker will be created which will replace the marker you created. METAR information will be available in the text of the new marker.
After 120 seconds the marker will be removed automatically.

metar.png


Shapes​

It allows by using the markers in the F10 map to add shapes directly in game.
Shapes can be useful for indicating goals or areas in pre-flight planning.

Circle​

  • Add a Mark in the map F10
  • Modify it by inserting the text string #CIRCLE
  • Once you have finished inserting the text in the marker, click outside the text field to confirm the entered text.

A circular shape will be created on the position of the marker you created, to remove it it will be sufficient to remove the marker. . Default radius is 1000m.

To specify the radius of the circle, enter the radius value in meters enclosed in brackets.
Example: “#CIRCLE (4000)“ - will create a circle with a radius of 4000 meters.

circle.png


Arrow​

  • Add a Mark in the map F10
  • Modify it by inserting the text string #ARROW
  • Once you have finished inserting the text in the marker, click outside the text field to confirm the entered text.

An arrow shape will be created on the position of the marker you created, to remove it it will be sufficient to remove the marker. Default arrow heading is 0° N (North)

To specify the direction of the arrow, enter the value in degrees N enclosed in parentheses.
Example: “#ARROW (270)“ - will create an arrow pointing to 270 ° N

arrow.png



Additional Downloads​

Manual EN
Demo Mission
MOOSE Framework v2.7.14


Il Concetto K-ASS
K-Assistant è una serie di script creati da =36=Karma il cui scopo primario è Assistere i Mission Designers ed i giocatori dando loro nuovi strumenti con cui creare/volare missioni sempre più dinamiche e variegate.


Cos’è K-Assistant : Marks ?​

K-Assistant: Marks è uno script per DCS, scritto in linguaggio LUA, che utilizza il MOOSE Framework al fine di fornire ai giocatori dei supporti utili in-game.

K-Assistant: Marks permette tramite l’utilizzo dei marker in mappa F10 di avere informazioni di vario tipo e di creare delle forme da utilizzare come indicazioni in mappa per gli altri giocatori.


Funzioni disponibili​


METAR​

Consente di avere informazioni sulle condizioni meteo in un punto preciso della mappa.
Purtroppo DCS ancora non consente di estrarre informazioni circa la visibilità e la copertura delle nubi, tuttavia è possibile conoscere la temperatura, la pressione atmosferica, la velocità e direzione del vento al livello del suolo su una posizione precisa.
  • Aggiungere un Mark in mappa F10
  • Modificarlo inserendo nel testo al suo interno il la stringa di testo #METAR
  • Una volta terminato l’inserimento del testo nel marker, cliccare fuori dal campo di testo per confermare il testo inserito.
Verrà creato un nuovo marker che sostituirà il marker da noi creato. Nel testo del nuovo marker saranno disponibili le informazioni METAR.
Dopo 120 secondi il marker verrà rimosso automaticamente.

metar.png


Shapes​

Consente mediante l’utilizzo dei marker in mappa F10 di aggiungere forme direttamente in game.
Le forme possono essere utili per indicare obiettivi o aree in fase di pianificazione pre-volo.

Circle​

  • Aggiungere un Mark in mappa F10
  • Modificarlo inserendo nel testo al suo interno il la stringa di testo #CIRCLE
  • Una volta terminato l’inserimento del testo nel marker, cliccare fuori dal campo di testo per confermare il testo inserito

Verrà creata una forma circolare il cui raggio sarà di 1000m (valore di default) sulla posizione del marker da noi creato, per rimuoverla sarà sufficiente rimuovere il marker.

Per specificare il raggio del cerchio inserire il valore del raggio in metri racchiuso fra parentesi.
Esempio : “ #CIRCLE (4000) “ - creerà un cerchio con raggio di 4000 metri.

circle.png

Arrow​

  • Aggiungere un Mark in mappa F10
  • Modificarlo inserendo nel testo al suo interno il la stringa di testo #ARROW
  • Una volta terminato l’inserimento del testo nel marker, cliccare fuori dal campo di testo per confermare il testo inserito

Verrà creata la forma di una freccia rivolta versio Nord (direzione di default) sulla posizione del marker da noi creato, per rimuoverla sarà sufficiente rimuovere il marker.

Per specificare il la direzione della freccia inserire il valore in gradi N racchiuso fra parentesi.
Esempio : “ #ARROW (270) “ - creerà una freccia orientata verso 270° N

arrow.png



DOWNLOAD AGGIUNTIVI:

Manuale IT
Manual EN
Missione Demo
MOOSE Framework v2.7.14
Autore
Karma
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Ultimo aggiornamento

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